Bağımsızlık Seferberliği, Türkiye Yeşilay Cemiyeti projesidir.

Bizi Takip Et

@1920yesilay

Adres

Sepetçiler Kasrı Kennedy Cad. No: 3 Sarayburnu PK: 34110 Fatih / İSTANBUL

Telefon

444 1920
  • 15 Haziran 2026 Pazartesi

Bisiklet Turu ve Millî Maç Heyecanı Yeşilay’da Yaşandı

Yeşilay, sağlıklı yaşam kültürünü yaygınlaştırmak ve bağımlılıklara karşı farkındalığı güçlendirmek amacıyla 13. Geleneksel Yeşilay Bisiklet Turu’nu Türkiye genelinde eş zamanlı olarak gerçekleştirdi

Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç’in de katıldığı etkinlikte, tur öncesinde A Millî Takımımızın Avustralya ile oynadığı Dünya Kupası karşılaşması Sepetçiler Kasrı’nda dev ekranda izlendi

Yeşilay tarafından bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Geleneksel Yeşilay Bisiklet Turu, Türkiye’nin dört bir yanında eş zamanlı olarak büyük bir heyecanla gerçekleştirildi. 81 ilde düzenlenen etkinlikte şehirlerin en işlek cadde, meydan ve sokakları, sağlıklı yaşam bilincini yaymak ve bağımlılıklara karşı farkındalık oluşturmak amacıyla pedal çeviren vatandaşlarla doldu. Her yaştan katılımcının yoğun ilgi gösterdiği tur, pazar gününün enerjisini Yeşilay’ın mücadele ruhuyla birleştirerek şehirlerde güçlü bir farkındalık atmosferi oluşturdu. Etkinliğin İstanbul etabına Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç de katıldı.

Her yaştan bisikletseveri aynı amaç etrafında buluşturan Geleneksel Yeşilay Bisiklet Turu, Sepetçiler Kasrı’ndan başlayarak Karaköy, Beşiktaş, Balat ve Eyüpsultan güzergahından geçerek başlangıç noktası olan Sepetçiler Kasrı’nda sona erdi. Turun sonunda düzenlenen çekilişle 15 kişiye bisiklet hediye edildi.

2011 yılından bu yana düzenlenen bisiklet turuyla birlikte, bağımlılıklarla mücadelede sporun ve aktif yaşamın koruyucu gücüne dikkat çekildi. Katılımcılar, bağımlılıklardan uzak, sağlıklı ve umut dolu bir gelecek için pedal çevirdi.

MİLLÎ MAÇ HEYECANI VE BİSİKLET TURU YEŞİLAY’DA BULUŞTU
Yeşilay Genel Merkezi Sepetçiler Kasrı, millî heyecanın da buluşma noktası oldu. Katılımcılar, A Millî Takımımızın 2026 Dünya Kupası’nda Avustralya ile oynadığı karşılaşmayı dev ekranda hep birlikte takip etti. Karşılaşmanın ardından başlayan bisiklet turuyla, millî birlik duygusu ve sağlıklı yaşam mesajı İstanbul sokaklarına taşındı.

“SPOR BAĞIMLILIKLARLA MÜCADELEDE EN BÜYÜK ARACIMIZ”
Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, 13. Geleneksel Yeşilay Bisiklet Turu’na ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

“Çok heyecanlıyız, çok mutluyuz. Bugün Yeşilay Cemiyeti'nin organize ettiği 13. Bisiklet Turu'nu gerçekleştirdik. 3 bine yakın katılım var. Sabah Dünya Kupası'nın ilk maçını hep beraber izledik. Yenildik ama inşallah ilerleyen maçlarda kazanacağız diye inanıyoruz. Bu maçta kaybettik ama bisiklette kazanacağız, bağımlılıklarla mücadeleyi kazanacağız. Spor, bağımlılıklarla mücadelede en önemli aracımız. Dolayısıyla hayatımızdaki boşlukları güzel değerlerle, iyiliklerle, sporla, sanatla, kültürle, müzikle dolduruyoruz. Bu da o çalışmalarımızın bir parçası. İnşallah yıl boyunca devam eden bu tür etkinliklerimiz olacak. Herkesi bekliyoruz.”

Devamı
  • 10 Haziran 2026 Çarşamba

İstanbul’un İkinci Yeşilay Gençlik Merkezi Esenyurt’ta Açıldı

Yeşilay, gençlerin bağımlılıklardan uzak, sağlıklı ve bilinçli bireyler olarak yetişmelerine katkı sunmak amacıyla Esenyurt Yeşilay Gençlik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. Açılışa Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, İstanbul Vali Yardımcısı Hasan Gözen, Esenyurt Kaymakamı Fatih Çobanoğlu ve Esenyurt Belediye Başkan Vekili Can Aksoy katılım sağladı.

Gençlere kültür, sanat, teknoloji, akademik gelişim ve gönüllülük alanlarında çok yönlü imkanlar sunacak olan Esenyurt Yeşilay Gençlik Merkezi, bağımlılıklarla mücadelede önleyici çalışmaların sahadaki güçlü adreslerinden biri olacak. Merkezde bağımlılık farkındalık eğitimlerinden kişisel gelişim programlarına, akademik destek çalışmalarından dijital beceri eğitimlerine, sanat atölyelerinden medya ve içerik üretim çalışmalarına kadar geniş bir yelpazede faaliyetler yürütülecek.

“BURADAN BİR ÇAY İÇEN BAĞIMLILIKLA MÜCADELEYE DESTEK VERMİŞ OLACAK”
Açılışta konuşan Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, gençlik merkezlerinin bağımlılıklarla mücadeledeki önemine dikkat çekerek şunları söyledi:

“Bugün Yeşilay'ımız için çok mutlu, çok gururlu bir gün. Türkiye'nin en büyük ilçelerinden bir tanesinde, Esenyurt'ta çok nezih bir mekanı hizmete açıyoruz. İnşallah bu mekan; gençlerimizin güzel vakit geçireceği, nitelikli paylaşımlarda bulunacağı bir mekan olacak.

Burada hem Yeşilay'ımızın ürünleri, Yeşilay'ımızın mesajları yer alıyor. Hem de buradaki Cafe 1920 gelirleri yine bağımlılıkla mücadele çalışmalarında, gençlik çalışmalarında burs olarak, etkinlik olarak değerlendiriliyor. O yüzden buraya gelen, buradan bir çay, bir kahve içen herkes aslında bağımlılıkla mücadeleye de çok ciddi bir destek vermiş oluyor.

İnşallah Esenyurt için, İstanbul için hayırlı, uğurlu olur diyorum.”

“BAĞIMLILIKLA MÜCADELEDE TÜM KURUMLARIMIZ İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞIYOR”

İstanbul Vali Yardımcısı Hasan Gözen de açılışta gerçekleştirdiği konuşmada bağımlılıklarla mücadeleye değindi:

“Bağımlılık toplumsal bir mücadele ama öncelikle bağımlılığa giden yoldaki sebeplerin de ortadan kaldırılması için bütün kurumlarımız iş birliği içerisinde çözümler üretmek için gayret sarf ediyor. Bu kapsamda Yeşilay Gençlik Merkezimiz de inşallah güzelliklere vesile olur.”

“BAĞIMLILIKLA MÜCADELEDE YEŞİLAY İLE İŞ BİRLİĞİ İÇİNDEYİZ”
Esenyurt Kaymakamı Fatih Çobanoğlu ise konuşmasında gençlere yönelik koruyucu ve destekleyici hizmetlerin önemini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

“Yeşilay'la sürekli iş birliği içerisindeyiz. Bağımlılıklarla mücadele toplumsal bir mesele. Sadece emniyet güçlerinin, kolluk kuvvetlerinin yürüteceği bir mücadele değil; aynı zamanda STK'ların, toplumun ileri gelenlerinin de destek vermesi gereken bir mücadele. Yeşilay bu mücadelede 100 yıldır önderlik yapıyor. Bu tesisin buraya açılması da son derece önemli bir adımdır.”

ESENYURT BELEDİYESİ’NDEN YEŞİLAY’A TAM DESTEK
Esenyurt Belediye Başkan Vekili Can Aksoy da Esenyurt’ta gençlere kazandırılan merkezin ilçeye önemli katkılar sunacağını belirterek şunları kaydetti:

“Esenyurt Belediyesi, Yeşilay ve topluma faydası olan tüm STK’ların hizmetindedir. Hepimizin çocukları için bağımlılıklarla mücadeleye desteğimiz sürecektir.”

GENÇLİK MERKEZLERİ EĞİTİM HAYATINA DA DESTEK SUNACAK

Esenyurt Yeşilay Gençlik Merkezi’nde alkol, tütün, madde, internet ve kumar bağımlılıklarına yönelik farkındalık eğitimlerinin yanı sıra iletişim, liderlik ve zaman yönetimi gibi kişisel gelişim eğitimleri de verilecek. Merkezde üniversite sınavına hazırlık dersleri, yabancı dil eğitimleri ve dijital beceri programlarıyla gençlerin akademik ve mesleki gelişimleri desteklenecek.

YILLIK 30 BİNİ AŞKIN GENCE VE YETİŞKİNE ULAŞILMASI HEDEFLENİYOR
Esenyurt Yeşilay Gençlik Merkezi’nden günlük ortalama 130 ila 210 kişinin faydalanması öngörülüyor. Yoğun dönemlerde bu sayının artması beklenirken merkezin haftalık ortalama 550 ila 800 kişiye ulaşması, yıllık bazda ise 30.000’in üzerinde gence ve yetişkine hizmet sunması hedefleniyor.

İSTANBUL’DAKİ İKİNCİ, TÜRKİYE’DEKİ BEŞİNCİ YEŞİLAY GENÇLİK MERKEZİ

Fatih Cerrahpaşa Prof. Dr. Hakan Ertin Gençlik Merkezi’nin ardından Esenyurt Yeşilay Gençlik Merkezi’nin açılmasıyla birlikte İstanbul’daki Yeşilay Gençlik Merkezi sayısı 2’ye yükseldi. Türkiye genelinde ise İstanbul’da 2, Sakarya’da 1, İzmir’de 1 ve Rize’de 1 olmak üzere toplam 5 Yeşilay Gençlik Merkezi faaliyetlerini sürdürüyor. 2026 yılı sonuna kadar 11 Gençlik Merkezi’nin faaliyet göstermesi hedefleniyor.

Devamı
  • 08 Haziran 2026 Pazartesi

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Yeşilay’dan Bağımlılıklarla Mücadelede Güçlü İş Birliği

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti arasında bağımlılıklarla mücadele alanındaki iş birliğini güçlendirmek amacıyla protokol imzalandı.

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti, bağımlılıklarla mücadelede koruyucu, önleyici ve destekleyici hizmetlerin güçlendirilmesine yönelik önemli bir iş birliğine imza attı. 8 Haziran tarihinde Yeşilay Genel Merkezi Sepetçiler Kasrı’nda gerçekleştirilen protokol imza törenine Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç katıldı.

İmzalanan protokol ile bağımlı ya da bağımlılık riski altındaki bireylerin ihtiyaç duydukları destek hizmetlerine erişimlerinin kolaylaştırılması, Yeşilay’ın önleme, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerine yönlendirme süreçlerinin güçlendirilmesi amaçlanıyor. Aynı zamanda bireylerin rehabilitasyon sonrası sosyal uyum süreçlerinin desteklenmesi ve kurumlar arası koordinasyonun artırılması hedefleniyor.

“BAĞIMLILIK ENDÜSTRİLERİ NE KADAR ORGANİZE OLURSA OLSUN, İNSANIMIZI KORUMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, bağımlılıklarla mücadelede aileyi merkeze alan bir yaklaşım benimsediklerini belirterek şunları söyledi:

“Dünyada bağımlılıklarla mücadele çalışmaları çoğunlukla birey odaklı yürütülüyor. Biz ise bireyin yanında aileyi de sürecin merkezine alan bir model geliştiriyoruz. Çünkü bağımlılığın etkileri yalnızca bireyle sınırlı kalmıyor, aileyi ve toplumu da derinden etkiliyor. Özellikle pandemi sonrasında davranışsal bağımlılıklarda ciddi bir artış yaşanırken, kumar ve sosyal medya bağımlılığı her yaş grubunu etkileyen önemli risk alanları hâline geldi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımızla imzaladığımız bu protokol sayesinde önleme, müdahale, rehabilitasyon ve sosyal uyum çalışmalarımızı daha güçlü bir zemine taşıyacağız. Risk altındaki bireylerin destek mekanizmalarına erişimini kolaylaştıracak, onları yalnız bırakmayacak ve yeniden topluma kazandırılmalarını destekleyeceğiz. Yarın bugün gibi olmayacak, bağımlılıklarla mücadelede çok daha güçlü, çok daha kapsamlı bir dönemi birlikte inşa edeceğiz. Bağımlılık endüstrileri ne kadar organize olursa olsun, insanımızı korumak için attığımız bu adımların karşılığını alacağımıza ve bugün ektiğimiz tohumların yarın meyve vereceğine inanıyoruz.”

BAĞIMLILIKLARLA MÜCADELEDE DAHA GÜÇLÜ VE ETKİLİ BİR DÖNEM
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş ise bağımlılıklarla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine dikkat çekerek şu değerlendirmelerde bulundu:

“Bağımlılığı yalnızca bireyi değil aileyi ve toplumu etkileyen çok boyutlu bir risk alanı olarak görüyoruz. Bu nedenle bağımlılıklarla mücadelede aileyi merkeze alan, sahadaki ihtiyaçlara hızlı ve etkili şekilde cevap veren bir model geliştiriyoruz. Batman’da pilot uygulamasını başlattığımız Bağımlılık Sosyal Risk Haritası çalışmasıyla hanelere kadar ulaşarak riskleri yerinde tespit ediyor, bireyleri ihtiyaç duydukları hizmetlere yönlendiriyoruz. Yeşilay ile yürüttüğümüz iş birliği sayesinde koruyucu ve önleyici hizmetleri güçlendirecek, ebeveynleri destekleyecek ve bağımlılıklarla mücadele eden bireylerin sosyal hayata daha güçlü şekilde katılmalarını sağlayacağız. En büyük gücümüz, kamu kurumları ve sivil toplumun ortak hedefler doğrultusunda birlikte hareket edebilmesidir.”

Devamı
  • 20 Mayıs 2026 Çarşamba

Uluslararası Yeşilay Federasyonu ile BM Uluslararası Göç Örgütü Arasında İyi Niyet Anlaşması İmzalandı

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı'nda, gençliğe duyulan güven bu kez uluslararası arenada yeniden tescil edildi. Cenevre'de Uluslararası Yeşilay Federasyonu (UYEF) ile Birleşmiş Milletler (BM) Uluslararası Göç Örgütü (IOM) arasında iyi niyet anlaşması imzalandı.

Bu imza, başlangıcı yeni bir iş birliği olmaktan ziyade; yıllardır Yeşilay Danışmanlık Merkezleri'nin sahada bağımlılık ve ruh sağlığıyla mücadelesinde IOM ile sürdürdüğü diyaloğun resmi ve kalıcı bir zemine oturmasını temsil ediyor.

Türkiye'nin BM Cenevre Ofisi nezdinde Daimi Temsilciliğinde gerçekleştirilen imza törenine; Yeşilay Genel Başkan Yardımcısı ve UYEF Genel Sekreteri Büyükelçi Dr. Mehmet Güllüoğlu, IOM Hareketlilik Yolları ve Kapsayıcılık Dairesi Direktörü Vincent Houver ve her iki kurumun temsilcileri katıldı.

İmzalanan bu iş birliğiyle birlikte; göçmen ve yerinden edilmiş toplulukların ruh sağlığına erişiminin genişletilmesi, bağımlılık önleme alanında ortak araştırma ve eğitimlerin yürütülmesi, kriz ve yerinden edilme süreçlerinde damgalanmayla mücadele edilmesi ile UYEF’nin 70 ülkedeki üye ağı ile IOM'un küresel kapasitesinin buluşturulması hedefleniyor.

Büyükelçi Dr. Mehmet Güllüoğlu, törende yaptığı konuşmada, bu imza töreninin kurumsal bir anlaşmadan daha fazlasını temsil ettiğine işaret ederek şu ifadeleri kullandı:

"Bu tören, önleme, iyileşme, psikososyal refah ve kapsayıcı topluluk temelli yaklaşımlar yoluyla savunmasız ve yerinden edilmiş toplulukları desteklemeye yönelik ortak bir taahhüdü yansıtıyor."

Dünya genelinde milyonlarca gencin; göç, kriz ve yerinden edilmenin gölgesinde büyüdüğünü, ruh sağlığı ve bağımlılığın bu toplulukların en ağır fakat en az görünen yükleri arasında olduğunu belirten Güllüoğlu; savaşların, afetlerin, zorunlu yer değiştirmelerin ve sosyal istikrarsızlığın insanları fiziksel olarak yerinden etmenin yanı sıra sosyal bağları bozduğunu, direnci zayıflattığını, izolasyonu artırdığını, zihinsel ve duygusal refahı da derinden etkilediğini söyledi. Güllüoğlu, bağımlılıkla mücadelenin kapsamına değinerek şunları kaydetti:

"UYEF olarak bağımlılık önlemenin refah, direnç, kapsayıcılık ve insan onuru hakkındaki daha geniş tartışmalardan ayrılamayacağının giderek daha önemli hale geldiğine inanıyoruz. Bu, yalnızca alkol ve uyuşturucu gibi madde bağımlılığın yanı sıra kumar, oyun ve sorunlu teknoloji kullanımı gibi davranışsal bağımlılıkları da içeriyor. Bunlar, yerinden edilme, belirsizlik ve sosyal izolasyon dönemlerinde daha da görünür hale gelebilir."

Yerel Temelli ve Küresel Ölçekli Eylem

2016 yılında İstanbul'da kurulan Uluslararası Yeşilay Federasyonu'nun, bağımlılık önleme, iyileşme ve halk sağlığı alanında çalışan 70 ülkeden bağımsız sivil toplum kuruluşunu bir araya getirdiğini hatırlatan Güllüoğlu, krizden etkilenen topluluklarda yerel odaklı yaklaşımların önemini vurgulayarak şöyle devam etti:

"Sürdürülebilir çözümlerin, güçlü yerel katılımla birlikte uluslararası işbirliğini gerektirdiğine inanıyoruz. Bu nedenle IOM ile olan bu ortaklığı son derece anlamlı ve stratejik buluyoruz. Bu iyi niyet anlaşması aracılığıyla UYEF ve IOM, göçmenleri, yerinden edilmiş, vatansız ve hareketli nüfusları etkileyen ruh sağlığı, psikososyal destek, kültürlerarası iletişim ve madde kullanım bozukluklarıyla ilgili uzmanlık alışverişi ve eğitim girişimlerine katılım da dahil çeşitli önemli alanlarda işbirliğini güçlendirmeyi amaçlıyor."

Anlaşmanın iş birliğine dayalı araştırmalar, pilot girişimler, bilgi paylaşımı ve teknik kaynak değişimi için fırsatlar oluşturduğunu ifade eden Güllüoğlu, sözlerini şu şekilde tamamladı:

"UYEF'nin 70 ülkedeki üye kuruluşlar ağı aracılığıyla, ruh sağlığı, psikososyal destek, önleme ve toplumsal dayanıklılık alanlarında IOM'un bölgesel ve ülke düzeyindeki yapılarıyla iş birliğini güçlendirmek için önemli fırsatlar görüyoruz. Uluslararası iş birliğinin, küresel ortaklıklar yerel temelli ve topluluk temelli eylemlere dönüştürüldüğünde en anlamlı hale geldiğine inanıyoruz."

IOM Hareketlilik Yolları ve Kapsayıcılık Dairesi Direktörü Vincent Houver ise halk sağlığının yeterince yatırım almayan bir alan olduğunu belirten konuşmasında, bu zorlu sahada UYEF gibi bir ortağa sahip olmanın önemine dikkat çekti. Uyuşturucu ve madde kullanımının insani yardım çalışmalarında sıkça karşılarına çıktığını ifade eden Houver, şunları söyledi:

"Maalesef uyuşturucu ve madde kullanımı diğer bağımlılık davranışlarıyla birlikte çalışmalarımızla çok sık kesişiyor ancak bence bu insani yardım alanının bir gerçeği. Uyuşturucu kullanımı ve madde bağımlılığı, göçmenlerin ev sahibi toplumlara entegrasyonunu engelliyor ve ülkelerine döndüklerinde başarılı bir şekilde yeniden entegre olmalarını ve toplumla sosyal uyumu sağlamalarını engelleyen önemli bariyerler oluşturuyor."

Konuşmaların ardından, iki kurumun ortak çalışma alanlarında iş birliğini güçlendirmeyi amaçlayan iyi niyet anlaşması taraflarca imzalandı.

Devamı
  • 18 Mayıs 2026 Pazartesi

Gençlerden Bağımsız Bir Gelecek İçin Güçlü Mesaj: Yeşilay’ın SNSG Yetenek Yarışması’nda Ödüller Sahiplerini Buldu

Türkiye Yeşilay Cemiyeti ile Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğinde düzenlenen 14. Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek Yetenek Yarışması’nın ödül töreni, 15 Mayıs 2026 tarihinde Sepetçiler Kasrı’nda gerçekleştirildi. Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Cihad Demirli, İstanbul Vali Yardımcısı Hasan Gözen, Bursa Vali Yardımcısı Salih Altun ve Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç’in katılımıyla gerçekleştirilen törende dereceye giren eser sahipleri ödüllerine kavuştu.

Çocukların ve gençlerin sağlıklı yaşam bilinci kazanmasını desteklemek amacıyla 2011 yılından bu yana düzenlenen yarışma, bu yıl da ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde, görsel ve edebi olmak üzere iki ayrı kategoride gerçekleştirildi. Öğrenciler; resim, karikatür, şiir, hikâye, kompozisyon ve deneme türlerinde hazırladıkları eserlerle bağımlılıklara karşı duygu ve düşüncelerini ortaya koydu.

Bu yıl yarışmaya Türkiye’nin 81 ilinden 28 bin 181 edebi ve 49 bin 334 görsel eser olmak üzere toplam 77 bin 515 başvuru yapıldı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda 234 görsel ve 223 edebi eser sahibi olmak üzere toplam 457 öğrenci il birincisi olarak seçildi. Yarışma kapsamında edebi ve görsel kategorilerde il birincilerine 7.500 TL ödül verildi. 27-28 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilen jüri değerlendirmesi sonucunda, ülke genelinde her iki kategoride ilk üç sıraya giren öğrenciler belirlendi. Birincilere 40.000 TL, ikincilere 30.000 TL, üçüncülere ise 25.000 TL ödül takdim edildi.

Program kapsamında öğrenciler; çeşitli atölye çalışmaları, oyun alanları ve etkinliklere katıldı. Gün sonunda düzenlenen İstanbul Boğazı tekne turuyla öğrenciler hem keyifli vakit geçirdi hem de unutulmaz bir gün yaşadı.

“TÜRKİYE BAĞIMLILIKLA MÜCADELEDE SAVAŞI KAYBETMİŞ BİR ÜLKE DEĞİLDİR”
Törende konuşan Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, Türkiye’nin bağımlılıkla mücadelede güçlü bir toplumsal iradeye sahip olduğuna dikkati çekerek, “Dünyadaki tüm olumsuz propagandalara rağmen, ne kadar çocuğumuz, gencimiz varsa o kadar hayalimiz, ne kadar insanımız varsa o kadar umudumuz var. Yeşilay olarak çalışmalarımızı akademik bir temelde, sahanın gerçekliğinden kopmadan sürdürüyoruz. Bu çalışmalar bize şunu gösteriyor: Türkiye, bağımlılıkla mücadelede savaşı kaybetmiş bir ülke değildir. Geri dönüşü olmayan bir noktada da değiliz. Bağımlılığa teslim olmadığımızı tüm dünyaya gösterecek çok güçlü nedenlerimiz var” dedi.

Dinç, yarışmaya yapılan yoğun başvurunun kendileri için büyük bir umut kaynağı olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Bugün burada 77 bin umudu, 77 bin emeği ve heyecanı görüyoruz. Çocuklarımız ve gençlerimiz düşüncelerini, duygularını emek vererek esere dönüştürdü. Bizler de bugün bu emekleri görünür kılmak ve ödüllendirmek için bir aradayız. Yıllardır olduğu gibi bütün gücümüzle 7 gün 24 saat çalışmaya devam edeceğiz. Çünkü bağımlılıkla verdiğimiz mücadele yalnızca insanımız için değil, insanlık için verilen bir mücadeledir. Bu mücadeleye destek veren, emek sunan herkese gönülden teşekkür ediyor, minnetlerimi sunuyorum.”

“BAĞIMSIZLIK YILI KAPSAMINDA YEŞİLAY İLE ÇOK DAHA GÜÇLÜ BİR İŞ BİRLİĞİ ZEMİNİ OLUŞTURACAĞIZ”
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Cihad Demirli ise “Yeşilay gibi köklü, milletimizin bağımsızlığı için uzun yıllardır mücadele eden kurumlarımızın eğitim sistemiyle iş birliği içinde olması ve bağımlılıkla mücadelede birlikte hareket etmesi bizim için son derece kıymetli.

Özellikle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’yle birlikte öğrencilerimizin çok yönlü gelişimini destekleyecek pek çok adım attık. Çocuklarımızın ve gençlerimizin faydasına olacak her iş birliğini önemsiyor, eğitimin tüm paydaşlarını bu sürecin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Bir yandan millî ve manevi değerleri güçlendirmeye çalışırken, diğer yandan çağın görünür ve görünmez risklerine karşı çocuklarımızda bilgi, tutum ve farkındalık geliştirmeyi hedefliyoruz. Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde ilan edilen “2026 Bağımsızlık Yılı” kapsamında da Yeşilay ile çok daha güçlü bir iş birliği zemini oluşturacağız. Önümüzdeki süreçte bağımlılıkla mücadele, bilinçlendirme ve gençlerimizin korunmasına yönelik önemli çalışmalara birlikte imza atacağız” şeklinde konuştu.

Devamı

Takip Et

Makaleler